سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی:
توسعه فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان و خانواده ها یکی از اهداف مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در دیدار با نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر نقش دانشگاه در ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان و خانواده ها یکی از اهداف مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، در نشست صمیمی دکتر محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان مرکزی که در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار شد، دکتر علیرضا نظام آبادی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مراکز آموزش علمی کاربردی گفت: توسعه فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان و خانواده ها یکی از اهداف مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است که در راستای رفع نیازهای کشور و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: یکی از اساسی ترین تفاوت هایی که بین دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها وجود دارد، سرفصل های درسی تخصصی و مهارتی است، سرفصل هایی که مرتبط با رفع نیاز حوزه های مختلف در کشور است. قطعا تمامی دانشگاه ها با دلسوزی دنبال رفع نیازهای جامعه و ارتقاء جایگاه علمی کشور هستند اما پرداختن به مباحث تئوری بدون درنظر گرفتن کاربرد آنها نمی تواند زیاد موثر باشد، این درحالی است که صنایع مختلف و کارفرمایان در حوزه های مختلف می توانند با استفاده از ظرفیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به رفع نیازهای خود اقدام کنند و با توجه به پویایی دانشگاه در تدوین دوره های جدید و متناسب با نیاز آنها، در راستای بهبود کیفیت محصولات خود حرکت کنند.
نظام آبادی بیان داشت: در تدوین سرفصل های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی برخلاف سایر دانشگاه ها که تنها 30 درصد مباحث به صورت عملی ارائه می شود، سعی شده تا با کاربردی کردن مباحث علمی در جهت رفع نیازها حرکت شود و به همین جهت 70 درصد دروس به صورت عملی و 30 درصد آنها به صورت تئوری ارائه می شود.
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود به با اشاره به بهره مندی مراکز آموزشی از اساتید با تجربه و خبرگان مهارتی گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی این ظرفیت وجود دارد که از نیروهای متخصص شرکت ها و کارخانجات بزرگ و مطرح به عنوان مربی مهارتی بهره مند شود به طور مثال در مرکز آموزش علمی کاربردی آلومینیوم ایران این امکان وجود دارد که با استفاده از تکنیسین های با تجربه شاغل در شرکت مادر تخصصی آلومینیوم ایران به عنوان یکی از صنایع مهم و کاربردی در کشور نیروهای مورد نیاز شرکت ها و کارخانجات مرتبط با آلومینیوم تربیت شوند.
استفاده از نیروهای مهارتی تربیت شده به عنوان عالمان عامل که علاوه بر مهارت به علم روز نیز مجهز هستند تاثیر زیادی در تولید محصولات باکیفیت دارد
نظام آبادی افزود: استفاده از این نیروهای مهارتی تربیت شده به عنوان عالمان عامل و کسانی که علاوه بر مهارت داشتن به علم روز نیز مجهز هستند بی شک تاثیر بسزایی در تولید محصولات باکیفیت و از نظر کمی بیشتر خواهند داشت که در نتیجه آن سود بیشتری نیز نصیب کشور و استان خواهد شد.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به آماری که در صنایع استان وجود دارد، در حال حاضر وضعیت برخی صنایع از نظر استفاده از ظرفیت تولید و راندمان مناسب نیست و دانشگاه جامع علمی کاربردی با حمایت و رهنمودهای مسئولان استانی به دنبال افزایش کمی و کیفی مراکز آموزش علمی کاربردی در استان می باشد تا از این طریق با بازآموزی و افزایش مهارت در کارکنان و پرسنل بخش های مختلف دولتی و بخش های خصوصی و گسترش و آموزش مهارت در بین جوانان بتوانیم نسبت به بالابردن کمی و کیفی تولیدات در صنایع مختلف حرکت کنیم.
وی در پایان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در دانشگاه به دنبال آن هستیم تا مراکز آموزش علمی کاربردی در استان به عنوان مراکز تخصصی کاریابی و اشتغال فارغ التحصیلان مطرح شوند و صنایع و شرکت های مختلف جهت تأمین نیروهای متخصص و تکنیسین مورد نیاز خود به این مراکز مراجعه کنند، در همین راستا مراکز جدید که در حال تأسیس هستند باید بتوانند دانش آموختگان خود را در فعالیت های مرتبط استفاده نمایند و موقعیت شغلی ایشان را تضمین کنند.

نظر شما :