پیشرفت کشور نتیجه نگاه انقلابی مسئولان به مسائل است/دانشگاه جامع علمی کاربردی محل حل معضل بیکاری در جامعه است
دکتر سعید نظری در پنجاه و پنجمین گردهمایی رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان مرکزی، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی محل حل معضل بیکاری در جامعه است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، در پنجاه و پنجمین گردهمایی رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی این استان که در سالن کنفرانس دانشگاه و با حضور دکتر سعید نظری مشاور ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و سرپرست دفتر هماهنگی امور واحدهای استانی برگزار شد، دکتر رئوفی رئیس واحد استان مرکزی با اشاره به وضعیت آموزش عالی در استان مرکزی گفت: طی سنوات گذشته که به دلیل همه گیری ویروس کرونا کلاس های آموزش مراکز آموزش عالی به صورت مجازی برگزار می شد، به جهت ماهیت دانشگاه علمی کاربردی، کلاس های عملی در مراکز آموزش علمی کاربردی استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد.
وی افزود: انتقال مفاهیم علمی وعملی در کلاس های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی توسط مدرسان خبره و توانمند به خوبی انجام می شود و دانشجویان علمی کاربردی با به کار گیری مهارت های آموزش دیده، به راحتی می توانند ایجاد کارآفرینی کنند.
رئوفی اظهار داشت: دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی، افرادی ماهر و کارآفرین در جامعه هستند که می توانند با طرح ایده های خلاق، نسبت به رفع مشکلات جامعه پیرامون خود اقدام کنند.
در ادامه دکتر سعید نظری مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز که در جلسه حضور داشت با اشاره به جایگاه دانشگاه در رفع مشکلات جامعه گفت: یکی از اهداف اصلی دانشگاه ایجاد شغل در جامعه است.
وی افزود: دو دیدگاه در برخورد با مسایل در بین مسئولین وجود دارد، یکی دیدگاه کارمندی و دیگری دیدگاه انقلابی که نتیجه آن در کشور می شود پیشرفت و سربلندی و مسئولین باید با دیدگاه دوم با مشکلات و مسایل برخورد کنند.
نظری بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی مسئول آموزش عالی مهارتی در کشور و محل حل معضل بیکاری در جامعه است. مسئولان مراکز آموزش علمی کاربردی باید با نگاهی انقلابی به دنبال تدوین سرفصل های مورد نیاز جامعه و رافع مشکلات مردم باشند.
سرپرست دفتر هماهنگی امور واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به نزدیکی زمان پذیرش دانشجو در دانشگاه گفت: آشنایی خانواده ها با توانمندی های علمی کاربردی امری است که همه باید تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیریم و در آموزش های مقطع دار با استفاده از ابزار رسانه جامعه و جوانان را به سمت شغل های مهارتی سوق دهیم و آن ها را در این راه تشویق کنیم.
دکتر محمد فتحیان نیز که در این جلسه به صورت مجازی حضور داشت گفت: محوریت مأموریت دانشگاه در آموزش عالی به سمت اشتغالزایی است و باید به این سمت حرکت کنیم تا بتوانیم پاسخگوی سهم اشتغال در حوزه آموزش عالی باشیم.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در برنامه ششم توسعه سهم آموزش های مهارتی در آموزش عالی 30 درصد تعیین شده که متاسفانه هنوز محقق نشده است و ما به دنبال دستیابی به این امر هستیم، مسئولین مراکز آموزشی نیز باید تمام سعی خود را در تدوین سرفصل های جدید و ایجاد اشتغال به کار گیرند.
وی گفت: باید اشتغالزایی را در همه استان ها و در سطح ملی سرلوحه کارها قرار دهیم.
فتحیان اظهار داشت: رویکرد معاونت نظارت و ارزیابی حمایتی و هدایتی است و نظارت مبتنی بر محصول و کیفیت کارکردی مدنظر است.
وی ادامه داد: در تدوین سرفصل ها و دوره های جدید باید به دنبال این سوال باشیم که چند درصد دانش آموختگان مشغول به کار شده اند و آیا برای انجام آن کار مهارت های لازم را دارا هستند یا خیر؟ باید اثربخشی دانشگاه را مورد ارزیابی قرار دهیم و در راستای پیشرفت کشور حرکت کنیم.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه از انسیه زارعی نفر اول دارت دانشجویی کشور صاحب مدال طلا، مهتاب عشقی عراقی و زهرا شرفی نفرات برتر هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

نظر شما :