سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی: دانشگاه جامع علمی کاربردی با افزایش کارآفرینی و مهارتآموزی زمینههای اشتغال دانشجویان و ورود به بازار کار را برای آنان فراهم میکند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی: دانشگاه جامع علمی کاربردی با افزایش کارآفرینی و مهارتآموزی زمینههای اشتغال دانشجویان و ورود به بازار کار را برای آنان فراهم میکند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، دکتر سید عبدالعلی ذوالانواری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اراک اظهار کرد: رتبه بندی کردن مراکز آموزشی در جهت ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت می پذیرد.
وی بیان کرد: در طرح رتبهبندی، مراکز آموزشی با توجه به امکاناتی که در اختیار داشته، تسهیلاتی را که به دانشجویان ارائه میکنند و... رتبهبندی شده و بر اساس رتبه کسب شده به فعالیت خود ادامه می دهند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر 23 مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح استان فعالیت میکنند، تصریح کرد: مرکز آموزشی صنایع لبنی اراک نیز به عنوان جدیدترین مرکز آموزشی در مهر ماه سال جاری آغاز به پذیرش دانشجو خواهد کرد.
ذوالانواری با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم مرکز آموزشی جدیدی در ترم بهمن سال جاری به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اضافه شوند، افزود: تعدادی از واحدهای صنعتی از جمله پتروشیمی، شرکت انرژی صنعت خاورمیانه ... درخواست راهاندازی مرکز آموزش علمی کاربردی کردهاند که دانشگاه در حال بررسی وضعیت این صنایع جهت تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی می باشد.
وی تاکید کرد: انتظار میرود بتوانیم مرکز آموزش دانشجویان خارجی را در استان فراهم کنیم تا دانشجویان بتوانند با مجوز وارد کشور شده و از تدریس با زبان انگلیسی در دانشگاه علمی کاربردی برخوردار و مدرک تحصیلی معتبر دانشگاه علمی و کاربردی را دریافت کنند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی ادامه داد: بر اساس آمار موجود هماکنون 15 هزار دانشجو در مراکز آموزشی دانشگاه علمی و کاربردی در حال تحصیل هستند که قطعا با توجه به فارغالتحصیل شدن برخی از دانشجویان این آمار در ترم جدید تغییر خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه ما معتقد هستیم که بیکاری مادر همه بیماریها در جامعه است خاطر نشان کرد: در این راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی با افزایش کارآفرینی و مهارتآموزی زمینههای اشتغال دانشجویان و ورود به بازار کار را برای آنان فراهم میکنند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: انتظار میرود همه بخشهای جامعه نظیر کشاورزی، صنعت، هنر و... با اتحاد و عزمی ملی یاریگر دانشگاههای علمی کاربردی برای دستیابی به اهداف و مهارتآموزی به اقشار جامعه باشند.
ذوالانواری با اشاره به اینکه توسعه مهارتی که به اشتغال منجر شود یکی از اهداف دانشگاه علمی کاربردی است، تاکید کرد: امروزه گسترش آموزشهای مهارتمحور در کشور ضروری است که عدم اطلاع جامعه از وجود دانشگاههای نسل سوم و علمی کاربردی سبب شده تا این مراکز با استقبال کمتری از سوی آحاد جامعه مواجه باشند.
به گفته وی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشورهای ثروتمند مانند آلمان از جایگاه مطلوبتری برخوردار است و درصد بسیار زیادی از دانشجویان آنان در این مراکز تحصیل میکنند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی افزود: هماکنون حدود 4 میلیون و 700 هزار دانشجو در سطح کشور وجود دارد که فقط 700 هزار نفر از آنان تحت پوشش دانشگاه علمی کاربردی قرار دارند که دولت و مجلس شورای اسلامی نیز سعی دارند سهم دانشگاههای علمی کاربردی را افزایش دهند.
ذوالانواری با بیان اینکه دانشگاه و حوزه دو بال یک کشور برای رسیدن به اهداف و مقاصد هستند، بیان کرد: قطعا وجود مسئولانی تحصیلکرده و با مهارت در سطوح مختلف میتواند یاریگر کشور برای دستیابی به اهداف باشد که اگر بتوانیم اخلاق اسلامی را افزایش و کیفیت آموزش را ارتقا دهیم حقیقتا به بیش از نیمی از اهداف کشور در افق 1404 دست پیدا خواهیم کرد.
به گفته وی دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای شناخت، راهاندازی، پیگیری، تشویق جوانان، راهاندازی واحدهای کوچک آموزشی و افزایش مهارت دست کمک به سوی آحاد مختلف جامعه دراز میکند و امیدواریم با مشارکت و همدلی بتوانیم به سمت مهارتمحور کردن دانشگاهها حرکت کرده و نیاز کشور را رفع کنیم.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته مدرک تحصیلی دانشگاه های مهارتی و علمی کاربردی از اهمیت ویژهای برخوردار است که متاسفانه این روند در کشور ما برعکس و یا همپایه با دیگر دانشگاهها است که انتظار میرود با افزایش سطح و کیفیت عملکرد مراکز آموزش علمی کاربردی این روند نیز در کشور تغییر کند.

نظر شما :