علی عبدالله زاده در جمع مدرسین علمی کاربردی استان مرکزی: دانشگاه جامع علمی کاربردی به سازمانی هوشمند تبدیل خواهد شد.
سرپرست دفتر برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در جمع مدرسین و کارکنان علمی کاربردی استان مرکزی گفت: سازمان دانشگاه جامع علمی کاربردی قبل از پایان سال 94 به سازمانی هوشمند تبدیل خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، علی عبداللهزاده سرپرست دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم گرامیداشت مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی شهرستان اراک که در مجتمع 1000 نفری ستارگان اراک برگزار شد، بعد از قرائت پیام تبریک دکتر اخباری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، در خصوص فرارسیدن هفته معلم، مدرسان را موتور محرک پیش برنده دانشگاه جامع دانست و افزود: استاد مطهری که سالروز شهادتش بهانهای برای گرامیداشت مقام معلم است، همواره در مسیر اسلام حرکت کرد و امام راحل وی را حاصل عمر خود توصیف کرد.
در بخشی از پیام دکتر اخباری آمده است: تاریخ تعلیم و تربیت با چهره مقدس مربیانی همچون اولیای الهی، بویژه پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و نیز آموزگاران شریف و دلسوز این مرز و بوم که باهمت جهاد گونه خویش بر پیشانیبلند این آبوخاک نقشی جاودانه زدهاند گِره خورده است، آنان که با ایثار و فداکاری خویش حماسههای شکوهمندی را در عرصه سازندگی انسان به وجود آوردهاند و امروز شما استاد گرامی مسیر نورانی استمرار این نهضت عظیم را برعهدهگرفتهاید.
عبدالله زاده در ادامه با تاکید براینکه با شناخت اندیشه شهید مطهری میتوان درخت انقلاب را مثمر نگاه داشت، به ویژگیهایی اشاره کرد که دانشگاه جامع علمی کاربردی از مدرسان خود انتظار دارد و افزود: این دانشگاه به عنوان یکی از زیرنظامهای آموزش عالی کشور دارای ویژگیهای خاصی است که یکی از آنها نوع مدرسان آن است.
عبداللهزاده با اشاره به انتظارات دانشگاه از مدرسان خود گفت: مدرس علمی کاربردی باید راهنمایی ماهر برای دانشجویان بوده و دانشجویان را به سمت فتح مرزهای مهارت رهبری کند.
وی بر لزوم تغییر فرهنگ مدرکگرایی به مهارتگرایی تاکید کرد و افزود: یکی از رسالتهای همگی ما به عنوان اجزای یک پیکر واحد، تغییر مدرکگرایی به مهارتگرایی است چراکه این کشور نیازمند انسانهای توانمند است.
سرپرست دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین با اشاره به نگاه ویژه ای که دانشگاه به مقولات فرهنگی دارد افزود: مدرسان با هر تخصصی، مرجع اسنادی دانشجویان هستند و هیچ عاملی به اندازه مدرس نمیتواند پیامهای فرهنگی را به دانشجویان منتقل کند.
عبدالله زاده در ادامه به ماموریتهای دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره نمود و گفت: تمام آنچه ایران 1404 را تعریف میکند به عنوان مأموریت و هدف دانشگاه در اساسنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان سند راهبردی دانشگاه ذکر شده است.
وی رویکردهای این دانشگاه در سال جاری را تحولگرا عنوان کرد و افزود: این رویکردها برای رسیدن به اهداف مکتوب در اساسنامه برنامهریزی شدهاند و اساسیترین آنها ترویج فرهنگ مهارتآفرینی است.
وی با تاکید بر لزوم تلاش تمامی دستاندرکاران دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای تولید برند علمی کاربردی گفت: اگر فرهنگ مهارتآفرینی ترویج شود نیازی برای تلاش در جهت جلب و جذب دانشجو نخواهد بود.
عبدالله زاده با تاکید بر توجه به انجام ماموریتهای فرهنگی این دانشگاه در کنار ماموریتهای آموزشی و پژوهشی به عنوان دیگر رویکرد دانشگاه جامع، به فعالیت 1058 مرکز علمی کاربردی کشور اشاره کرد و گفت: گستردگی این دانشگاه به گستردگی ایران است.
وی از قرار گرفتن حاکمیت فناوری اطلاعات در دستور کار این دانشگاه خبر داد و افزود: در گستره وسیع دانشگاه جامع امکان ارائه درست خدمات وجود ندارد مگر اینکه بستر استفاده از فناوری اطلاعات را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه سازمان دانشگاه جامع قبل از پایان سال 94 به سازمانی هوشمند تبدیل خواهد شد، از آغاز فرایند رتبهبندی مراکز علمی کاربردی توسط دفتر نظارت و ارزیابی این دانشگاه نیز خبر داد و افزود: این رتبهبندی با رویکرد تشویقی انجام میشود و تمامی مراکز پس از پیادهسازی نظام رتبهبندی خبرهای خوشی خواهند شنید.
عبدالله زاده در ادامه از ایجاد نمایهای همه جانبه با ضمانت اجرایی و اهرمهای تشویقی برای مراکز آموزشی نیز خبر داد و گفت: خبر خوب بعدی کاهش محدودیتهای پذیرش در پذیرش مهرماه این دانشگاه تا سقف 9 رشته برای تمامی مراکز آموزشی است .
وی شرایط اضافه شدن رشتههای جدید در مراکز را تخصصی بودن رشتهها و توجیهپذیر بودن تکرارپذیری آنها عنوان کرد.
عبداللهزاده در ادامه با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس اساسنامه، مامور به رفع نیازهای آموزشی دستگاههای اجرایی اعم از دولتی و خصوصی است، افزود: این نیازسنجی نیازمند فرآیندی مهندسی شده بوده و از اولویتهای راهبردی دانشگاه جامع علمی و کاربردی است.
وی از رونمایی سند تحول راهبردی این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مطالعات این سند از سال 93 انجام شده تا سندی همه جانبه برای این دانشگاه تدوین شود و سرمنشاء اثربخشی این سند پویا مدرسین و اساتید این دانشگاه هستند.
عبداللهزاده موفقیت سند همهجانبه دانشگاه جامع را مبتنی بر انجام درست فرایند نیازسنجی عنوان کرد و افزود: سعی میشود نیازسنجی براساس مزیتهای منطقهای و استانی و با توجه به دادههای آمایش شده کشور در راستای گسترش دانشگاه جامع صورت بگیرد و اساتید و مدرسان در اجرای فرایند نیازسنجی نقشی تاثیرگذار دارند.
وی با بیان اینکه آینده دانشگاه جامع به سمت تکپودمانهای تجمیعشونده است گفت: امید است دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی در مسیر توسعه همهجانبه ایران باشد.
در پایان این مراسم از مدرسین نمونه، مرکز آموزش نمونه و مسئول آموزشی نمونه با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر به عمل آمد و به کلیه 830 نفر مدرس مراکز آموزش علمی کاربردی شهرستان اراک هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.
لازم به ذکر است جهت مدرسین مراکز آموزش شهرستانهای ساوه، محلات و خمین نیز مراسم های جداگانه برگزار خواهد شد.

نظر شما :